top of page

Intercity İstanbul Park Pisti’nden California Superbike School Geçti!


California Superbike School Türkiye temsilciliğini yürüten Motoron Dergisi tarafından 2017 senesinin beklenen ilk California Superbike School (CSS) Eğitimi, Intercity İstanbul Park’ta düzenlendi.

Viraj sanatının ustaları tarafından verilen California Superbike School Eğitimleri, 6-7 Temmuz 2017 tarihleri arasında Intercity İstanbul Park Pisti’nde muhteşem bir atmosferde gerçekleşti. “Sanatı Keşfet” sloganını benimseyen ve oldukça ilgi gören eğitimler hakkındaki detayları, birebir profesyonel CSS Eğitmenleri’nden ve katılımcıların kendilerinden dinleyelim.

İlk olarak söz, California Superbike School Eğitmenleri’nde…

M.: Görkem Bey, California Superbike School nedir?

Görkem Canverdi: CSS okulu aslında genelde motosiklet sürücülerinin en çok tedirgin olduğu viraja girişleri ve virajda motosikleti nasıl rahat kumanda etmeleri gerektiği üzerine bir viraj okuludur. Düzlüklerde genelde sorun yoktur. Ama viraja gelince oluşan stresle, dikkat dağınıklığıyla ve yapılmaması gerekenlerle motosiklet oldukça instabil bir alete dönüşebilir. Biz de California Superbike School’da bu durumun nasıl aşabileceğini, nasıl daha güvenli sürülebileceğini ve virajda bu rahatlığın nasıl sağlanabileceğini anlatıyoruz.

M.: CSS, kaç seviyeden (Level) oluşuyor? Kısaca bahsedebilir misiniz?

Gary Adshead: CSS, toplam 4 seviyeden oluşuyor. Level 1, sürücünün motosikleti stabil yani dengeli kullanabilmesi ile alakalı. Bir gün boyunca sürücü ile buna odaklı olarak çalışılıyor. Level 2’de ise sürüşlerinizde görsel yeteneklerin önemi üzerine çalışıyoruz. Level 3’te, sürücünün dengesi, sürücünün motosiklette hareket kabiliyeti ve motosiklette denge sağlaması üzerine odaklanılıyor. Level 4, daha çok kişisel taleplere göre şekillenen bir eğitim oluyor. Her katılımcı, 1,2,3 ve 4. seviye olarak sırasıyla eğitimlere katılabilir.

M.: Bir sürücü kendini yeterince tecrübeli görüp istediği seviyeden ders alabiliyor mu?

Görkem Canverdi: Okulun prensibi gereği, profesyonel bir yarışçı da gelse, yıllardır yüzbinlerce kilometre yapmış bir öğrenci de gelse, eğitim birinci seviyeden başlıyor. Arkasından ikinci seviye, arkasından üçüncü ve dördüncü seviye geliyor. Dördüncü seviye, bir sınıf eğitiminden çok biraz daha öğrencinin kendi taleplerinin çevresinde şekillenen özel bir kurgu şeklinde daha çok kişiye özel çalışılan bir seviyedir.

M.: CSS Eğitimleri’nin katılımcılara sağlayacağı faydalar nelerdir?

Nikos Tsoumanis: Bu eğitimler, daha dengeli, stabil ve aynı zamanda daha güvenli bir şekilde motosikletinizin üzerinde kontrol ve hakimiyet sağlama üzerine verilen önemli bir eğitimdir. Bu eğitimlerde amaç sadece sürüş yapmak değil aynı zamanda teori eğitimleri ve geri bildirimler yardımıyla neler yaptığınızın, nerelerde hatalar gösterdiğinizin farkında olup onları düzeltip geliştirmektir. Hatanızın ne olduğunu bilirseniz onları düzeltebilirsiniz. Bence burada ana nokta, motosikletinizi kontrol edebiliyor olmanızdır.

Costas Liofagos: Bir sürücünün, California Superbike School’dan elde edinebileceği pek çok fayda bulunuyor. Bir sürücü için virajda ya da dönüş esnasında güvenli hissetmek ve dengeli olmak çok önemlidir. CSS’in verdiği tüm talimat ve bilgiler buna yöneliktir. Bir öğrenci, pistte California Superbike School’dan öğrendiği her bir bilgiyi, normal yolda, dağ yolunda, caddede ve hayatında motosiklet sürdüğü her yerde uygulayabilir.

M.: California Superbike School Eğitimi’ne katılmak için zorunlu olan bir koşul bulunuyor mu?

Spyros Koutras: Bir ehliyetinizin ve en önemlisi de öğrenme isteğinizin olması gerekiyor. Ardından tabii ki bir motosiklet ve bir vites.

Verilen teorik ve geri bildirimler, öğrenci tarafından ne kadar iyi anlaşılırsa anlaşılsın, konunun doğru anlaşıldığından emin olmak için mutlaka pratiğinin yapılması gerekiyor. Burada öğrettiğimiz herşey, bir sürücünün motosikleti düzgün kullanmasıyla ilgilidir.

M.: California Superbike School eğitimleri neden pistte yapılıyor?

Görkem Canverdi: Çünkü pist çok güvenli ve bir laboratuar ortamı gibidir. Karşınıza çıkabilecek bir şey yoktur. Dolayısıyla sürücü, bu ortamda motosikletini daha iyi tanıyabiliyor ve motosikletine daha iyi kumanda verebilmenin nasıl olduğunu keşfedebiliyor. Sürücü, bunları daha güvenli bir şekilde yapabildiğini öğrendikten sonra bunu pist haricinde her yerde uygulayabiliyor.

Pist içerisinde koçu ile öğrencinin nasıl iletişim kurulduğunu sorduğumuzda Nikos Tsoumanis, pistte öğrenci ile iletişim kurabilmek için özel el işaretlerinin bulunduğunu anlatıyor. Bu özel işaretlerin, öğrenciye pist öncesinde anlatılmış olduğunu da sözlerine ekliyor.

M.: Merak eden okuyucularımız için biraz daha detaya girecek olursak, California Superbike School Eğitimleri’nin bir günü nasıl geçiyor?

Nikos Tsoumanis: Bir seviyede toplam beş seans bulunuyor. Teori eğitimi, pist antrenmanları, debrief dediğimiz geri bildirimler ve ara şeklinde ilerliyor. Bu döngü, bir seviye için bir gün boyunca toplam beş kere tekrarlanıyor.

Görkem Canverdi: Öğrenciler ilk önce sınıfta teorik bilgiyi alıyorlar ve eğitimin arkasından aldıkları teorik bilgiye uygun olarak pistte uygulamayı yapıyorlar. O sırada pist koçları, öğrencilerin teorik anlatılanları pistte nasıl uyguladığını gözlemliyor ve gerektiğinde müdahalelerde bulunuyor. Pist seansı bittikten sonra koç, öğrencileriyle karşılıklı olarak o seansı değerlendirerek debrief yani geri bildirim veriyor. Ayrıca bir seviyede beş tane pratik uygulanabilecek başlık üzerinde çalışılıyor. Dolayısıyla öğrenciler, bir günde beş başlığı tamamlamak üzere eğitim için beş kere piste çıkmış ve beş kere de sınıfa girmiş oluyor.

M.: Pist seansı öncesindeki teori eğitimleri ve sonrasındaki debrief (geri bildirim) lerin öneminden bahsedelim.

Gary Adshead: Teori eğitimlerinin ve debrieflerin amacı, sürücüleri kendileri hakkında düşünmeye teşvik etmektir. Sınıfta, ihtiyaçları olan bilgiyi kendileri ile paylaşıyoruz ve bunları pistte pratik olarak uygulamalarına imkan veriyoruz. Bu, aynı zamanda sürücünün genel anlamda neler olup bittiğini görmesi ve anlaması için önemlidir. Böylece biz de öğrencilerin, ne yapmaları gerektiğini bildiklerinden ve sınıfta verilen bilgi anlamında kendilerinden beklenenden ne kadar sapma yaşadığından emin oluyoruz. Antrenmanların hangi kısmının iyi gittiğini, hangi kısımların geliştirilmesi gerektiğini anlayıp öğrenci ile karşılıklı konuşuyoruz. Olay şu ki, sürücü okulu bitirdikten sonra yola çıktığında, ona yardımcı olmak için biz orada olmayacağız. Eğer yanlış giden bir şey varsa, ne yapıp yapmadıkları konusunda onlara mantıklı olarak düşünme şansı veriyoruz.

*Söz şimdi de California Superbike School Eğitimleri katılımcılarında…

Burhan Hakan Yılmaz

Burhan Hakan Yılmaz: California Superbike School eğitiminden, arkadaşlarım vasıtası ile haberdar oldum. Daha önce gittiğim eğitim okulunda da güvenli sürüş ve viraj eğitimi için buraya gelmem tavsiye edilmişti. Fırsat doğunca da geldim ve gayet memnun kaldım. Eğitmenler, çok iyi bilmemiz gereken her şeyi aktarıyor. Benim için en önemli olan kilit nokta, güvenli sürüş konusuydu. Belki artık biraz daha korkularımı atıp biraz daha kendime güvenli ve daha hızlı gidebilirim diye düşünüyorum.

Okan Beygo

Okan Beygo: Daha önce bu okulu duymuştum, herkes “Teknik öğrenmen için buradan eğitim alman lazım” diyordu. Böyle bir sürede bu teknikler ve bu alışkanlıklar ancak böyle bir metodolojiyle ve böyle bir eğitimle kazandırılır. Eğitmenler, anlattıkları konunun sebebini de açıklıyorlar. Uygulamadaki hatalarını da söylüyorlar ve sen de o hataları biliyorsun. Çok profesyonelce çalışılıyor sanırım onu söyleyebilirim. Önümüzdeki bir günün geri kalan zamanında daha öğreneceklerim var ve onların her bir tanesinin yararlı olacağını şimdiki öğrendiklerimin yararını gördüğüm gibi hissediyorum.

Erdem Yurttaş

Erdem Yurttaş: CSS eğitimini daha önce duymuştum ve eğitimin yapılacağından da haberdar olunca katılmaya karar verdim. Yorgunluk var tabii ki ama eğitim çok güzel geçti. Ufak tüyolar ve tekniklerle piste epey alıştık. Benim için en önemli kilit nokta, yolda da işime yarayabilecek olan kontra tekniğini daha uygulamalı öğrenmiş olmam oldu. Koçlar gerçekten çok iyiler ve çok memnunum.

Yavuz Erpınar

Yavuz Erpınar: Başlangıçta virajlara girmeye korkuyordum. Eğitimden sonra özellikle viraj kabiliyetimin iyi anlamda değişeceğini düşünüyorum. 25 yaşındayım ve 17 yaşımdan beri motosiklet kullanıyorum. Ama hiçbir şey bilmiyormuşum, öyle boş boş kullanıyormuşum meğer. CSS eğitimleri, gerçekten apayrı bir dünya ve apayrı bir kapı açıyor. Burada öğrendiğim viraja giriş tekniği, bakışlar, motora hakimiyet ve motoru daha iyi hissetme, vücut hareketleri gibi bilgilerin hepsini yolda kullanabiliriz. Eğitime katılmak isteyenler, bu eğitimi almadan motor kullanıyorum demesinler bence.

Ali Jey

Ali Jey: Her şey mükemmel tasarlanmış. Gelecek sene yarışlara katılmak için lisans almam gerekiyor. CSS eğitimlerinde, bazı noktaların üzerinden geçme şansımız oldu. Bunlar benim için çok önemliydi ve genel olarak eğitimden memnun kaldım. Bir dahakine katılmak isterim tabi ki neden olmasın. CSS hakkında her şeyi takip ediyorum ve CSS’in son derece tecrübeli bir okul olduğunu biliyorum.

Tahir Leblebici

Tahir Leblebici: Gaz tepkimesi, apeks noktalarının çalışması gibi konuları hiç bilmiyormuşuz desek yerinde. Hatta dün hocanın elini sarılıp öpecektim neredeyse. Eğitimlerin o kadar faydası oldu. 2011 yılından beri motor kullanıyorum. Bu eğitimlerle viraj dönüşüm tamamen değişti, motoru hiç bu kadar yatıramıyordum zaten. Gaz ayarı artı fren tutuşu derken kısaca motor sürmeyi yeniden öğreniyorum. Bir sonraki seviyede neler olduğunu öğrenirsek tabi ki katılmak isterim.

Oğuzhan Gülçağlayan
Oğuzhan Gülçağlayan

Oğuzhan Gülçağlayan: Program o kadar güzel ayarlanmış ki, size verilen ilk pratiği yapmaya çalışırken eksik yaptığınız, bir sonraki derste anlatılıyor. Sürekli üstüne koyarak ilerlenmişti ve 2 günün sonunda tüm bu teoriler çok daha iyi oturmuştu. 3 adım bakış dedikleri önce giriş, sonra apeks ve çıkışa bakmak üzere adım adım bakışı çalıştığımız antrenman, bana gerçekten çok yardımcı oldu. Bu çalışma benim için okulda öğrendiğimiz bütün çalışmaların toplamı gibiydi ve her şey yerine oturdu. Kesinlikle bütçesi olan herkesin katılmasını tavsiye ediyorum. Evet, fiyat öncelikle çok pahalı gibi gözükse de 2 günlük pist ücretini düşününce normal eğitimden çokta farklı sayılmıyor. İnsan kendindeki gelişimi gördükçe şaşırıyor.

Yiğit Yur

Yiğit Yur: Madem bu işi hevesle yapıyorum en azından doğru yapayım diyerek bu eğitime geldim. 7-8 senedir de kullanıyorum aslında ama artık o seviyeye geldim ve piste çıkmak istiyorum dedim. İlk aldığım eğitim bu oldu. Dün çok güzeldi, çok keyif aldım. Akşam 8’e kadar uzaması da ayrı güzel oldu bence. Günün sonunda yorgun olsak bile en son akşam sohbeti, çok keyifli oluyor. Eğitim sayesinde etrafımdan daha fazla haberdar oldum diyebilirim. Dün bile eve giderken aklıma devamlı dünkü 5 kural geliyordu. Ne zaman yapılırsa 3. ve 4. Seviyeye katılmayı da düşünüyorum.

Uğurcan Yüksel
Uğurcan Yüksel

Uğurcan Yüksel: Eğitim sonrası sürüşüm, benim için çok daha konforlu ve stabil bir hale geldi ve beklentilerim karşılandı. Daha ilk gün olmasına rağmen eğitmenler, çok kilit noktalarla çok başka boyutlara taşıyabiliyor. Konunun tamamen interaktif olması çok hoşuma gitti. Sana bilgiyi yükleyip bırakıp senden beklemektense sürekli düşünmeye ve daha iyi anlatmaya yönelik olduğu için gayet verimliydi. Duyduğumuz ve gördüğümüz kadarıyla rüştünü ispatlamış, tanınan ve global bir okul olduğundan, tüzel bir kurumdan bu eğitimi almak amacıyla CSS’i tercih ettim.

Reşit Elbir

Reşit Elbir: Çok uzun süredir bu eğitimi almak istiyordum. Burada 5 seans boyunca 200 kilometreye yakın yol yaptık ve sürekli kendimizi deneme fırsatı bulduk. Eğitmenlerin sizi izlemesi, yaptığınız yanlışları anlık olarak göstermesi pist gibi bir ortamda çok güzel. Dün motosikletle eve giderken, bu gün 2. Seviyeye gelirken daha güvenli, daha kararlı motosiklet kullandığımı fark ettim. 100,000 km’den fazla bir yol tecrübesi olan bir sürücüyüm. Ama o 100,000 km’yi bu eğitim bilgilerimle yapsaydım çok çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

İsmail Barış Bulamur

İsmail Barış Bulamur: Hocalarla birebir yaptığımız eğitimlerde, yanlış yaptığımız şeyleri gördük. Bize çok yardımcı oldular. Başarılı bir eğitimdi. Dünün başıyla sonu arasında ciddi fark vardı. Motorda daha rahattım. Virajlara daha rahat girdim, hızım arttı. Kendime güvenim daha fazlalaştı. En kilit nokta galiba gaz kontrolüydü. Öğrendiklerinizi caddede birebir uygulamasanız da ihtiyacınız olduğu anda uygulanacak çok kilit noktalar var. Pist günlerine geliyorduk ve pistte yaşadığımız sıkıntılar hep aklımızın köşesindeydi. CSS eğitimini de çok uzun zamandır takip ediyordum ve katılmak istiyordum. Böyle bir fırsat oldu. İlerisi olsa devam etmek isterim.

Engin Mepa

Engin Mepa: 17 seneden beri motor kullanıyorum. Motosikletle Türkiye’nin her bir köşesini gezdim. Akabinde Kuzey ve Güney Amerika, Kuzey ve Güney Afrika, Yeni Zellanda, Meksika, Vietnam gibi pek çok yer gezdik. Ama virajlarda son zamanlarda sıkıntılarım olduğunu hissettim. Onun için bir arayış içerisindeydim. Dünkü eğitimden çok memnun kaldım ve çok keyif aldım. Eğitimler çok faydalı ve çok çok güzeldi. Eğitmenler ise çok başarılılar. Bunun daha çok gruplara duyurulup herkesin istifade etmesini isterim. Bu biraz Racing grubu gibi gözüktüğü için kimse dönüp bu tarafına bakmıyor. Ama bunu Goldwing’cilere, Enduro’culara da duyurmak lazım. Bu arada Motoron Dergisi’ne de teşekkür ederiz.

Doğa Kılınç

Doğa Kılınç: Senelerdir yarışıyorum fakat daha önce hiç eğitim almamıştım. Sonrasında teknik desteğin ve taktiklerin dışarıdan takviye edilmesinin daha iyi olabileceğini ve kendi kendine uzun sürede çözebileceğin kilit yerleri, kısa bir sürede hatta bir günde birkaç hocanın anlatmasıyla, hızlıca öğrenebileceğini düşündüm. Ve gerçekten de öyle oldu. Başka eğitimlerine de katılmak istiyorum aslında. Bu eğitimle de antrenmanlarımı destekliyorum. Hemen hemen herkesin hemfikir olabileceği gibi bence Dünya’nın en büyük ve tanınmış eğitim kurumu olan CSS’te yarışçılar için de farklı kategori olmasını isterim. Buraya Goldwinçi ve Endurocu abiler, yarışçılar geliyor. Herkes ortak bir nokta virajda buluşabilir. Eğitmenler ise gayet iyi ve tecrübeli.

Adem Karabulut

Adem Karabulut: Kendimi geliştirmek için geldim. Bir kere katılmıştım pist gününe ve virajlara istediğim gibi giremiyordum. Birinci günkü eğitimlerde hocaların sayesinde bunları geliştirme fırsatı yakaladım. Mesela dönemediğim virajı, hocanın verdiği taktiklerle daha iyi dönmeye başladım. İlk gün biraz yorucuydu, uzun sürdü ama memnun kaldım. Çıktıktan sonra da motorla gittim. Yoldaki sürüşümün de değiştiğini gördüm, virajlara artık daha rahat giriyorum. Virajlar daha kolaylaştı benim için. Bir sonraki olursa ve tarih olarak bana uyarsa katılabilirim. Katıldığım için mutluyum ve katılmak isteyenlere tavsiye ederim.

Kaan Başaran

Kaan Başaran: CSS’in özellikle dönüşlerle alakalı çok iyi bir eğitim verdiği hususunda bir referansla geldim. Ama onun ötesinde güvenli sürüşle de alakalı bir sürü unsuru kapsayan, oldukça yetkin ve sempatik hocaların idaresinde bir eğitim. Sadece viraj değil olay, yani motoru kullanırken bakışınızdan, yolu okuyuşunuza kadar, bir sonraki hareketinizi nasıl tayin edeceğinizin en küçük detaylarına kadar anlatıyorlar. Son derce yararlı buldum. Birinci gün ile ikinci gün arasında ben kendimde gelişme görüyorum. Yolu okumayla ilgili, viraja giriş ve çıkışla ilgili anlatılanlar, elbette yolda uygulanacak konular. İstanbul trafiğinde bunun üzerinde birazcık daha fazla dikkatli olmak gerekecek ama verilen temel bilgiler her yol şartında yararlı olan temel bilgiler.

Intercity İstanbul Park Pisti’nden California Superbike School Geçti!

Motoron Dergisi’nin düzenlediği California Superbike School Eğitimi, 5-6 Ekim 2017’de Intercity İstanbul Park’ta sizlerle olacak! 5-6 Ekim 2017 tarihlerinde Level 1 ve Level 2’nin gerçekleşeceğini ve 5 Ekim 2017 tarihinde ise Level 3’ün yapılacağını belirtelim.

141 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page